Tiden går..

Egentligen är det helt sjukt. Tiden, livet går så himla snabbt. Vecka efter vecka som bara försvinner. Nu är det drygt ett år sedan min älskade mormor dog, det känns som om jag träffade henne alldeles nyss! För knappt ett år sedan var jag och Emelie i Österrike och tillbringade tiden med helt underbara människor. Tänk, ETT ÅR!!
Jag har redan inne på min andra termin på gymnasiet, jag går i en underbar klass som snart ska splittras, redan. För två år sedan (drygt) hade jag precis fått mina första betyg..
Tänk om jag inte fyllt mina dagar på rätt sätt? Tänk om jag inte hinner njuta av min tid som ungdom?
Jag vill inte att tiden ska gå för snabbt. Visst, jag längtar till jag fyller arton, men sen tkr jag tiden ska få stanna där ett tag så man verkligen får känna sig som arton, myndig och allt vad det är, innan man plötsligt blir nitton, tar studenten och kastas ut i livet. Tiden i skolan är nog rättså bra egentligen, du får uppgifter och ska arbeta med dem, punkt slut.
Sedan gäller det att veta vad du víll göra osv.. Det är mycket man vill, men i vilken ordning ska man göra allt och hinner man uppleva allt man vill uppleva. Svaren kommer ju, troligen snabbare än vad jag tror för tiden bara susar förbi. Ibland alldeles för snabbt.

Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0