God Jul fina vänner!

GOD JUL DÄR HEMMA!
Nu är den största delen av julen över. Och jag har firat den i USA. Med min familj. Lycklig tjej!

I fredags jobbade jag på förmiddagen vilket betydde ett besök till Liberty Science Centre med flickorna medans mina värdföräldrar slog in julklappar. Och det va mååånga kan jag lova! Sedan följde jag med min värdpappa till flygplatsen för att hämta Mamma och Ida. Går inte att beskriva vad skönt det var att krama om dem igen! :)

Kvällen gick mest åt till att mor o syster installerade sig och lite så. Jag fick också mitt efterlängtade lösgodis och fina faster Karin överraskade mig med mitt favoritjulgodis! Avslutade kvällen med thaimat och en liten rundtur här i Hoboken. Mamma och Ida slocknade ganska tidigt, men det var väl förståeligt. Ida kämpar fortfarande mot jetlagen ;)

Julafton kom och vårt första mål var svenska kyrkan i City. Där bjöds det på jullunch med ost/skinksmörgås, julgröt, fika och Kalle Ankas jul. Det var väldigt mysigt måste jag säga! Tog oss sedan hem för att göra vårt lilla förenklade julbord. Vi dukade upp fint och njöt av den goda maten och julgodiset jag förberett. Julklappsutdelning blev det också minsann! Kvällen avslutades med Love Actually som nog kan vara en av de mysigaste filmerna jag vet. Perfekt avslutning på en fin julafton helt enkelt! :)

Idag har vi fått smaka på den amerikanska julen. Tidigt i morse kom Z inspringade och sa att tomten varit här! Så vi gick ner och joinade julklappsöppningen och julfrukosten. Massor med glada miner och paket. Till och med jag, mamma och Ida fick paket! Lite senare smög vi upp till mitt rum och kollade på film, min hostfamilj skulle nämligen iväg på julmiddag. Så idag har varit en lugn dag, mamma och jag har dock gått en runda i Hoboken, men det är väl allt ;) Imorgon väntar shopping på Newport Mall och kalas här hemma för flickornas farmor.



God fortsättning på er!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lollo

Saknade er på julafton ska ni veta! Hoppas ni har det fantastiskt! Var rädda om er <3

2011-12-27 @ 23:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0