Sista helgen innan jul...

... har helt rätt och riktigt gått i julens tecken!

Julbaket hos Sandra i fredags gick ju riktigt bra må jag säga. Lussekatter, knäck, glögg o pepparkakshus förgyllde vår kväll. Lördagen var en lugn dag med rundvandring i Brooklyn, en väldigt onödig tur till en "nordisk julmarknad" jag hittat som bara bestod av en liten affär med saker främst från Norge (enooorm besvikelse) och bio på kvällen med Sara. Vi såg New Year's Eve, en bra film som man bara måste se helt enkelt. Ömsöm skratt, ömsöm tårar. 

Idag fyllde min underbara Mamma år! Som sån otroligt godhjärtad dotter jag är stannade jag uppe till 3 på natten för att va med och sjunga för henne på morgonen med syrran :) Gick sedan upp vid nio för att kunna skypea med släkten som var ditbjudna på kalas! Mycket spexat måste jag säga, saknar ju släkten med! :) Min söta gammelmormor var väldigt fascinerad över detta fenomen som vi kallar Skype och hon kommer nog säkerligen be mamma att göra om det igen och igen. 

Förutom att "fira" mammsen min idag har jag varit o simmat med Z, Sandra o hennes värdbarn. Det va ju skoj trots allt, jag som älskar vatten :D Nu ikväll åkte jag in till stan för att träffa min kompis Conny, vi traskade runt i stan, besökte den stora julgranen vid Rockefeller Center, letade efter Starbucks och krängde pizza. En lyckad söndagskväll helt enkelt! 

Nu sitter jag i mitt numera väldigt julfina rum (har gått o blivit med julgran) och smaskar på Sandras kvarglömda Pringles. Ska ta o titta på julkalendern och något avsnitt av gossip girl tror jag, jag är ju trots allt ledig imorgon verkar det som! Ska ta mig en välförtjänt sovmorgon.






Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0