Happy Halloween!

Igår var det ju Halloween. Halloween är verkligen en högtid som firas här kan jag säga.
Båda töserna bar sina utklädningskläder i skolan. Z (den äldsta) var Rapunzel, vilket visade sig att vara en väldigt populär kostym. L (den yngsta) var Abbey Caddaby från Seasame Street. Super söta!

Dagen började med en liten liten parad runt skolan för Z, herregud vilka söta kostymer alla hade. Vilken fantasi!! Här sparas det inte på några pengar vill jag lova. Sedan lämnade vi av L på skolan och sen stack jag o tränade.

När vi hämtade Z så började vi med trick or treating längs gatorna. Här i Hoboken är det inte direkt som i vanliga kvarter för de flesta bor i lägenheter, så barnen gick till affärer och så längs med gatorna istället. När vi nått slutet på gatan väntade vi på paraden som skulle gå genom Hoboken. Där var musik, Elvis på ett flak och MASSOR av utklädda folk. Fast flickorna blev väldigt trötta och istället för att fortsätta med trick or treat efter paraden gick vi hem. 

Då passade jag på att åka in till stan för att möta Sandra, Isabelle och Amanda för middag på Vapiano. Vi hade hoppats på att se paraden och käka frozen yoghurt efteråt. Men inget av det blev särskillt lyckat. Poliserna hade ju för tusan spärrat av gator o allt möjligt skit så vi såg paraden på vääääldigt långt håll och sedan gav vi upp. Men nu har jag iaf upplevt Halloween i NYC också!


Trick or treat!!

Min kamera har raderat alla bilder typ!!! Tur jag sparat de flesta.. Så därför har jag inga fler bilder, får inte lägga upp några på barnen, men de va söta!! :)

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0