High Line och Sockerbit

Hej alla fina! Hoppas ni har det bra.

Fredag igår, min favoritdag typ för då vet man att det snart är helg. Lyxade till det ordentligt med att göra svenska pannkakor till flickorna och sedan ta med dem på picknick, väldigt ambitiöst och gott. Märkte att jag blivit riktigt bra på att göra pannkakor med, kanske för att jag kunde göra dem i lugn och ro utan massa skrikande barn denna gången.. 

Malin kom hit på eftermiddagen och vi åkte tillsammans till Brooklyn där vi lagade tacos, spelade plump och allmänt skitsnack. Like old times kändes det lite som! :)

Idag har jag o Malin vandrat rundor i fina delar av New York som vi aldrig riktigt besökt innan. Började med att vi tog oss till High Line, som är en park belägen på ett gammalt air-train spår. Hittade dessutom världens bästa diner med massor av gott, slutade med att vi köpte varsin gyrostallrik!! Väldigt efterlängtat och gott ska jag säga. Sedan bara vandrade vi rundor, köpte vår nya carving hot chocolate pepparmint och hade hur trevligt som helst. Kom till Downtown och hittade butiken Sockerbit som säljer svenskt lösgodis, kosta vad det kosta vill!! Avslutade vår lilla rundvandring med ett tappert försök att besöka ground zero, äh, vi kom ganska nära iaf. Amerikaner är väldigt bra på att göra det komplicerat att hitta till grejer och ta sig in på olika ställen om man säger så.
Nu sitter jag och myser i mitt rum och ska kolla lite gossip girl tror jag. Ikväll väntas det middag på restaurang Max Brenner, får se vad som händer innan det. Jag gillar helgen!!

Nybliven expert!

PLUMP!!


Glad tjej med efterlängtad gyrostallrik!


På High Linenen 


Sockerbit, gotta love it!


WTC

Puss & Kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0