2 månader i staterna

Så var det söndag, igen. Veckorna går så snabbt tycker jag. Igår var det två månader sedan jag satt på planet till staterna. Rent spontant känns det som om jag varit här längre, men på samma gång känns det som om tiden gått snabbt. Förvirrande? Jotack, jag vet. 

Fredagen blev iaf supermysig. Som alltid. Me love fredagar :) Fick håret klippt, lagade riktig finmiddag o mös med  glass o mina favoriter Sandra o Malin. 

Igår var det full fart hela dagen. Var tidigt på plats i stan (efter lite strul med tågen), bytte mina nya stövlar som gått sönder och mötte upp Conny o Steffi. Vi traskade runt lite i stan och gick till svenska kyrkan o deras julmarknad. Där drack jag glögg o åt julfika, de var lite skeptiska dock ;) Gick sedan mot Central Park för att hitta deras österrikiska julstånd, men hittade inget för vi hade tittat fel på öppettiderna. Så vi tog subway till Union Sq där den en annan julmarknad var, juuuulen är här typ :) När de fått sitt efterlängtaden Gluwein så åkte vi till Hoboken där vi köpte kinamat och åt vid den fina utsikten. Mysigt! Tog tåget till South Orange där de bor och tittade på en konsert som va en tribute till Beatles. Asbra ;) De va verkligen lika!! Avslutade kalaset med frozen yoghurt såklart, YUM! :)

Idag har jag mest myst runt, fixat lite här hemma o tränat :) Nu skypear jag för fullt, dock via mobilen eftersom skype på datorn inte alls vi samarbeta. Sååå typiskt mig!

Så grannt så man blir tårögd..

Julfika

Marknad Union Sq

Mat!!

Beatlemaina Now

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0