Första veckan i USA

Nu så mina vänner, det är dags för uppdatering.
Resan till USA har gått bra, som tur va var jag inte HELT själv på planet tackar gud för det! Denna första veckan har vi varit på training school och "lärt oss" om childcare. Jag har verkligen fått känna på skollivet i staterna, bo i äckliga dorms, gå på toa i sådana bås (vilket gör att ALLA hör vad du gör på toa),duscha tillsammans med andra i lite halvt illaluktande duschar och ätit typisk amerikans skolmat. Men jag ska inte klaga, för jag träffade några riktigt goa tjejer där också! :)
Det var riktigt långa dagar.. från 8.15-6.30 typ. Men vi hade ju inte så mycket annat för oss, men ändå, seg i huvudet va resultatet. Inte nog med de långa dagarna så blev jag ju helt snurrig i huvudet, jag menar sen när har jag gått upp så fort klockan ringt på morgonen?! Den här jetlagen gjorde mig konstant trött tycker jag, men det börjar ordna upp sig tycker jag ändå :)
Höjdpunkten var såklart touren till New York City! Jag är kär. Helt klart den mest fantastiska stad jag varit i! Vi åkte ut till Staten Island för att få bra bilder på New York's skyline och Frihetsgudinnan och sen åkte en guidad tur med buss runt hela staden. Till slut blev vi avsläppta vid Rockerfeller Center och fick gå till The Top of the Rock, vilket menas med taket på Rockerfeller Center och se ut över hela NY, AWESOME!! :) Man blev typ helt stum och jag ville inte gå ner igen, staden är så maffig! Tyvärr va det lite dimmigt, men man såg iaf det viktigaste ;)
Sen vandrade vi gatorna upp och ner på eget bevåg, Times Square, Empire State Buildning, Victoria's secret, Forever 21 osv. LOVED IT!
Igår anlände jag till min familj, strax utanför NY, jag kan till och med se staden från verandan! Helt sjukt!! Jag har inte riktigt fattat att jag ska bo här i ett år ännu.. undrar när jag får den uppenbarelsen liksom.
Igår kväll var vi några tjejer som gick på bio tillsammans, abduction hette den, helt klart sevärd! Lisa, den jättesnälla aupairen som bor här med mig i en vecka till för att lära mig allt hon kan presenterade mig för sina vänner och idag ska vi shoppa minsann!! :) Det behövs, tog inte med mig så mycket kläder.. hihi :) Dessutom fyller Lisa år idag, så vi ska också fira henne ikväll! Tyvärr är jag för liten för att gå ut här, man måste vara 21. Men jag överlever det tror jag :)
Imorgon ska vi ha ett födelsedagskalas här hemma för Lisa, och på måndag börjar allvaret. Håll tummarna och hoppas att jag klarar det någolunda bra iaf :)
Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Åh vad kul med en uppdatering! Vad du upplevt mycket, häftigt!!! Vill skypa med dig snart! Puss och lycka til med allt!

2011-09-24 @ 16:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0