Tiden går fort när man har roligt!

Nu sitter man här själv på rummet igen. Har haft fantatiskt kul tillsammans med Emelie och Oliver, men jag antar att livet måste rulla på som vanligt efter ett tag. Tråkigt men sant antar jag! Nu närmar sig riktig vår och solsken istället :)

I söndags möttes vi upp vid 9/11 Memorial (om än lite trötta i huvudet..) för att sedan göra Downtown osäkert. Ground Zero, Staten Island Ferry, promenad över Brooklyn Bridge och lite fika i solen hann vi med innan magarna kurrade efter middag. Vi lyxade faktiskt till det med Max Brenner, YUM! :) Avslutade en lång dag med bio, vi såg (eller snarare och Emelie och Oliver såg, jag SOMNADE!!) American Reunion. Jag såg inte slutet, men den var riktigt bra! Ska lätt se den igen, slutet med helst! :)

På måndag var det dags för dem att flytta in till mig, så jag mötte upp dem vid pathen runt lunchtid. Eftersom vi haft sånt fint väder passade vi på att köpa med oss lite fika och vandra runt i Central Park. Checkade också av McGee's och Tj-maxx innan vi begav oss hem för lite T Thai och mys framför TVn. 

Tisdagen var en kulturell dag kan man säga, vi besökte Natural History. Väldigt fräckt, men också väldigt stort. Efter en slabbig lunch och alldeles för mycket lugnt tittande var det nog mest Oliver som uppskattade vår kulturella dag! Jag och Emelie började med lite skönsång istället! :) Vandrade lite på Upper West på eftermiddagen för att sedan bestämma oss för middag på ett stället som heter Famous Dave's vid Times Sq. MYCKET och god mat serverades där, så det blev en perfekt middag för sista kvällen. Väl tillbaka i Hoboken köpte vi lite gottis och kollade in den berömda skylinen. Även denna kväll avslutades sedan framför TVn :)

Så idag var då alltså deras sista dag. De flyger inte förrän nu ikväll så vi hade ändå nästan en hel dag tillsammans idag med! Vädret var inte så fint som innan så det blev en runda till Newport Mall för lite sista minuten shopping (som förövrigt var obefintlig från Olivers sida). Festade till det med T Thai idag med minsann, en favorit i repris helt enkelt! :) Sen tyckte jag tiden bara sprang iväg och rätt som det var var det dags att gå mot pathen. Jag följde med dem till stan så det gick på rätt subway och så, men själva avskedet gick väldigt snabbt. Kanske lika bra ändå! Vi ses ju snart igen! :)

Nu ska jag krypa ner under täcket med lite glass som Emelie lämnat kvar! :)






Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0