Virrig tjej hej!

Onsdagseftermiddag i ett virr varr!

Z har börjat på simskola i stan vilket betyder att vi får ta färjan över och eftersom jag inte bara kan lämna L någonstans så får hon följa med = dubbelvagnen.. Hursomhelst så var jag tvungen att köpa biljett idag eftersom de andra tagit slut, försöker förklara för killen bakom fönstret vart jag ska, lyckas köpa biljett dit och hem och SPRINGER till färjeläget då den precis skulle lämna. Lyckas iaf komma på färjan, sätta mig ner för att upptäcka att min mobil är borta. PANIK!! Får tag på en kille som jobbar på färjan och han är snäll nog att ringa min telefon, vilken visade sig vara kvar hos biljett-killen som lovade att vakta den till mig. Andades ut för en kort stund för att i nästa inse att jag hamnat på fel sida stan. Greaaaaat. Utan mobil vet jag inte heller hur jag kommer till gatan jag ska till, så jag fick använda det lilla lokalsinne jag lyckats skramla på mig under tiden här. Tusen människor som ska hem, jag med en stor jävla vagn och börjar bli riktigt sen. Svetten börjar rinna.. Till slut frågar jag en polis om han vet var Broad st ligger, och till min stora förtjusning ligger den runt hörnet. Tror till och med att jag jublade när han sa det till mig! Lyckas hitta skolan, av med alla kläder i en varm simhall, duscha, rastlös 3 åring osv osv. Fått ner prinsessorna i vagnen för att inse att jag måste gå heeeeela vägen tillbaka då jag köpt biljett därifrån. Behöver jag nämna alla människor som fortfarande är på väg hem?! Det är bara på det igen, denna gången frågar jag om vägen INNAN jag börjar gå tro det eller ej. Kommer till färjan precis i tid (småsprang ju trots allt nästan hela vägen), hämtar min mobil och däckar så fort jag kommer innanför dörren typ.
Men överlevde gjorde jag!

Ni blir inte förvånade antar jag?!
Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Sara (Sasse)

haha låter precis som dig linis ;)

2012-01-12 @ 06:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0