4th of July

Hallå!
 
Igår var det då independence day, också kallat 4th July! Tisdagen blev lite som en fredag då jag var ledig denna hederliga onsdag. Vi passade därför på att kolla på den nya spider-manfilmen som var helt okej, OM det inte redan funnits en i princip likdant. Lite onödigt att göra en till film tyckte vi. 
 
Nåja, över till 4th of July. Jag passade på att sova ut och ta mig en ordentlig sovmorgon! Därefter kämpade vi oss till target i hettan för att handla diverse nödvändigheter för vår planerade picknick. Huja, det är dyrt med matvaror i detta land kan jag meddela. Vi (mest Tessan ska erkännas) gjorde smörgåstårta som blev hur god som helst! Till efterrätt bjöds det på kakor (riktigt amerikanska som man bara plattar ut på bakplåten och in i ugnen), jordgubbar och grädde. Sandra joinade oss sedan för picknick på balkongen då det var alldeles för varmt att inte vara i skuggan. Där spenderade vi mesta delen av kvällen med spex och kortspel. Närmare 20-tiden tog vi oss ner till vattenfronten och inväntade fyrverkerierna som skulle skjutas upp över Hudson river. Vi var inte ensamma där nere om man säger så, vääääldigt många hade hittat till Hoboken en kväll som denna (vilket jag kan tycka är förståeligt med tanke på utsikten). Sen så, pang pang pang och åter pang i ca 20 minuter. Det var väldigt fina raketer och ibland började folket till och med klappa och tjoa lite! Väldigt coolt att få ha upplevt det iaf :)

Nu är det sista kvällen för mitt fina wä-folk här i Hoboken så vi drar på bio en gång till, mest för att vi kan ;)
 


Puss & Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0