Söndag och slut på semestern

Hej alla glada!

Och så var det redan söndag. Jag har varit ledig i en hel vecka och tiden har bara sprungit iväg!! Jens och Tessan har verkligen förgyllt min semester och som tur är ska de inte hem förrän på fredag. 
 
Vi har varit Ture turister för hela slanten! Även om jag bott i NYC i 9 mån har jag inte sett riktigt allt, men efter denna veckan känns det som om jag har bästa möjliga koll på mitt andra hem. 
 
Tisdag-onsdag köpte vi New York-pass där det ingick hop on- hop off-buss (en sådan dubbeldäckare ni vet) så har åkt på alla sorters tourer runt om i staden! Det var sjukt bra att se allting lite från ovan och så fick man reda på lite intressant fakta om var kändisar och sånt bodde. Vi hälsade också på frihetsgudinnan, åkte båt på hudson river, och åkte upp i både Empire State Building och Rockefeller Center (som båda förövrigt bjuder på en utsikt man aldrig kommer tröttna på). Måste också tilläggas att det varit duktigt varmt och jag fick en snygg bränna efter mina shorts på låren. 
 
Torsdag bjöd på shopping i Soho (nåja, för Jens och Tessan iaf) samt Yankeematch på kvällen. Vi svidade upp i marinblått och vitt och njöt av stämningen i arenan. Baseboll är ju inte den mest intressanta sporten men det var en upplevelse jag sent kommer glömma :)

Det blev varmare och varmare och i fredags var det för varmt att vara i stan så vi åkte ut till Coney Island och stekte på stranden. GÖTT. På kvällen lagade vi god middag med beasås (love it!!) och spelade kort.
 
Igår var det dags för shopping (igen) och vi åkte till Jersey Gardens tillsammans med Sandra. Skönt att gå runt i ett svalt köpcentrum hela dagen :)

Idag åkte vi till Greenwich village och kollade på Friends-huset samt det smalaste huset i NYC. Avslutade med att besöka Ground Zero innan vi mötte upp Sandra som tog med Tessan till Newport Mall medan jag och Jensa åkte hem och kollade EM-final. Riktigt fint att Spanien vann för den delen! :)

Bara en liten kort sammanfattning om veckan som gått, imorgon är det tillbaka till kneget igen. Men det funkar väl det också. 
 
BILDER KOMMER, PROMISE.
 
Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0