När matförgiftning hälsar på...

...då blir allt lite upp och ner kan man säga. Min värdpappa åkte till Kina igår där han ska stanna i två veckor. Min värdmamma kände sig inte helt kry så hon jobbade hemifrån (redan här blev ju inte dagen som planerat). Inget som stör mig precis, betyder ju bara att hon kommer "hem" tidigare. Men! När jag och flickorna kom tillbaka från parken var hon ännu sämre och kunde knappt stå upp! Jag gjorde middagen och lite så, sen hörde jag hur hon började spy på ovanvåningen. Greeeeeat. Usch och fy! Stackarn frågade om hon skulle ringa sin mamma som bor typ 1 timme iväg, men nej vad onödigt sa jag! Slutade alltså med att jag lade flickorna till sängs också. Sån himla otur att pappan precis åkt iväg bara! Fick också höra idag att han också blivit sjuk på planet och SVIMMAT! Han hade skickat en bild på sitt blåmärke i pannan, haha! Troligen är det salladen som båda ätit för någon dag sedan, alltså ingen maginfluensa (Tack gode Gud!!!).
Idag har mamman varit hemma men mått bättre så det blev en ganska vanlig dag ändå. Jag fick dock lite uppskattad egentid medans Z var på hip hop så jag traskade ner till pieren och njöt av utsikten :)

Har slutat lite tidigare idag så nu ska jag mysa lite vid datorn innan jag ska möta upp Jasmin för en powerwalk! :)



Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0