Orlando baby!

Först vill jag bara säga att föregående inlägg skulle publicerats i onsdags, MEN tekniken är ju inte alltid på min sida. Det har alltså varit lite väl dött på uppdateringsfronten, men det va helt enkelt inte meningen! :)

Ja, mina vänner. Var ska jag börja?! Jag har haft otroligt roliga dagar, nästan för bra för att vara sant. När jag slutat jobba i tisdags åkte jag direkt till Sandra. Vi skulle ta subway supertidigt dagen efter så det var lika bra att redan befinna sig i Brooklyn då. Lite panik utbröt när vår subway var vääääldigt sen, men sedan gick det smärtfritt måste jag säga. Första dagen bestod mest av att installera sig, möta upp Sandras familj och sedan hänga vid poolen.

De följande två dagarna var det parkerna som gällde. Första stoppet - Universal Studios. Det var SÅ fräckt alltså, man förstår nog inte förrän man är där. Attraktionerna var inga direkt karuseller utan mer 3D, 4D, simulatorer eller en mix av allt. Med andra ord hade man ingen aning om vad man gav sig in på, vilket var sjukt spännande. ALLTING var så välgjort, bara att stå i kö va en attraktion för sig. T.ex. besöka MIB huvudkvarter. Universal Studios utgår ju mest från filmer och där finns olika "städer" så som NY och Hollywood. Det är som att gå i en drömvärld där man har närma till allt. Bra väder hade vi också, behöver jag säga att jag trivdes?!
Andra stoppet - Island of Adventure. Ni kanske har hört talas om att Hogwarts numera finns där? HERREGUD, det var nog det mest fantastiska jag varit med om! Kommer in till den lilla gränden från filmerna ni vet, Ollivanders, postkontoret och butter beer, ja allt fanns där. Väl inne i "slottet" så gick man igenom klassrum, korridorer, talande tavlor.. you name it. Själva attraktionen var en simulator blandat med karusell eller vad man ska säga. Ena stunden flög man med Ron o Harry på kvast, nästa så flåsar en uppbyggd drake på en. Finner bara ett ord, fantastiskt! I denna park fanns också "det försvunna landet", "Toon Lagoon" med Karl Alfred och Knasen, "Superhero-world", där Spiderman attraktionen var i samma klass som Harry Potter, samt Jurassic Park. Blev lite besviken på Jurassic Park dock. Denna dagen var också riktigt rolig!!! :)

På lördagen skulle Sandras syskon tävla i simning så jag och Sandra åkte själva till Aquatica, badlandet som tillhör Seaworld. Vi var som två små leksugna barn igen alltså. Vattenkanor blandat med lugna och vilda forsar samt den traditionella våg-bassängen. En fräck sak var att där fanns en rutschbana som man åkte igenom en pool med små delfiner i. Det tog oss dock två gånger för att se delfinerna då vi fick vatten i ögonen första gången.. Hehe :)
Lördagskvällen bjöd också på ett väldigt trevligt resturangbesök med Sandras familj. Det var ett Brasilianskt steakhouse där servitriserna gick runt med färsk grillat kött som man fick ta hur mycket man ville av. En fantastisk kväll med väldigt mycket skratt skulle jag vilja sammanfatta det som :)

Söndagen var sista dagen och när Sandra åkte vidare med sin familj så hängde jag vid poolen tills min buss till flygplatsen gick. Inga större problem med att flyga hem själv och det va otroligt skönt att lägga sig i sin egen säng väl hemma kl 1 på natten. 

Nu rullar vardagen på och jag har precis anmält mig till min sista kurs jag måste gå här under mitt år. Under denna vecka måste jag dessutom bli klar med mitt final project till Niagara Falls kursen. Känns sådär motiverande att plugga, men men. Just det! Om en vecka kommer min kära mor! :) Med andra ord, det flyter ju på ganska bra här trots allt ;)






Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0